Delica şi Toho cu probleme


Vreau să vă supun atenţiei doua chestiuni:

1. Atenţionările firmei Toho, în legătură cu unele dintre mărgelele lor, care s-a putea să pună probleme
2. Probleme pe care le-am întâmpinat eu personal cu un tip de mărgele Toho şi cu două tipuri de mărgele Delica


Paranteză: Ar fi grozav dacă magazinele ar menţiona în descrierea produselor faptul că finisajul se poate şterge. Nu se face fiindcă nu se ştie sau pentru că nu se doreşte (ar putea duce la scăderea vânzărilor respectivului produs). Ca să ştie, vânzătorii ar trebui să fie şi artizani şi să fi folosit acele produse. Şi nu sunt, cu o singură excepţie. De asemenea nu sunt la noi magazine care avertizează. Există unul, dar e departe tare, în State Unite.

1. Atenţionările firmei Toho, în legătură cu unele dintre mărgelele lor, care s-a putea să pună problem

Reiau şi aici un tabel, pe care l-am mai inserat şi în postarea "Materiale folosite în weaving - partea I" (vezi a doua jumătate a articolului). Nu-mi place să mă repet, dar mi se pare că acum este în context şi vreau să mă asigur că îl vede cât mai multă lume.

Ne putem confrunta cu situatia neplacuta in care finisajul margelelor se sterge in timpul lucrului sau al purtatii. Iata un tabel, gasit de mine pe internet, care contine atentionari speciale de la producatorul Toho, in ceea ce priveste produsele lui. 
Daca vanzatorii de la care ni le achizitionam nu pastreaza codurile originale ale margelelor de nisip, este mai greu sa ne dam seama ce se va intampla pe parcurs. Dar daca acestia pastreaza codurile fabricantului, atunci avem noroc! Asadar, atentie mare atunci cand cumparati, surprizele neplacute se pot evita.



2. Probleme pe care le-am întâmpinat eu personal cu un tip de mărgele Toho şi cu două tipuri de mărgele Delica

Toho 558 permanent finish-galvanized aluminum - indiferent de mărime sau formă - mărgele argintiu deschis

Dacă ne uităm în tabelul de mai sus, vom observa că acest cod figurează în primele două rubrici.

Ce se întâmplă?

Deşi le zice "permanent", finisajul argintiu se şterge şi rămân nişte banale mărgele albe.

Ce se poate face?

Le cumpărăm, le folosim cu drag, fiindcă sunt frumoase, versatile etc. Eu le-am folosit întâi la ţeserea verigilor de inele. În contact cu apa, argintiul s-a dus. Apoi mi-am învăţat lecţia şi dacă le-am folosit la bijuterii care nu intră în contact cu nimic (cercei) sau care intră puţin în contact (medalioane, brăţări) a fost în regulă. Sau în broderii pe bază textilă şi căptuşite.

Delica DB0021 nickel plated - argintiu închis


Ce se întâmplă?

Tot aşa, finisajul argintiu se şterge şi rămân mărgele negre. Le-am folosit la un set de inel şi cercei. Cerceii au rămas ok, dar inelul, pentru că a intrat în contact cu apa, a fost compromis.

Ce se poate face?

Aş sugera aceleaşi modalităţi de utilizare ca în cazul de mai sus.

Delica DB0042 silver-lined gold


Ce se întâmplă?

La lucrul cu nailon de pescuit, argintiul din interiorul mărgelelor s-a transferat pe mâinile mele. Am avut degete glamour. Asta s-a datorat fricţiunii. S-a întâmplat să stric şi să recos, asta a agravat şi mai mult situaţia. Mărgelele ţesute arătau foarte diferit de cele noi, din tub.
Apoi am lucrat cu aţă Nymo îmbălsămată şi nu mică mi-a fost mirarea: rezultatele au fost mai bune, argintiul s-a luat mai puţin.

Soluţii? Nu am. Ori pot să încerc să ţes doar cu Nymo (ceea ce n-o să pot), ori îmi asum riscul deteriorării, ori încerc să lucrez foarte fin, astfel încât să nu răzuiesc argintiul.
Nu le voi folosi decât la cercei. Dacă încă din timpul lucrului ele dau semne rele, nu vreau să mă gândesc cum ar arăta după contactul cu apa, pielea, parfumul etc.
 

Delica DB0410 galvanized yellow gold 

 Ce se întâmplă?

Eu le-am luat ca pe o alternativă mai accesibilă la Delica placate cu ar de 24K (0031 opaque bright 24Kt gold-finished). În timpul lucrului sunt ok, nu se întâmplă nimic cu ele. În schimb, am văzut că o pereche de cercei ţesuţi cu ele, după 6 luni în care i-am ţinut într-o cutie din carton, nu mai arată la fel. Mărgelele au o tentă de coclit, de vechi, nu mai sunt ca la început. Mi s-a zis că adezivul folosit la lipirea cutiilor afectează conţinutul. O fi asta cauza? Sau alta? Nu ştiu.

Sper ca acest text să nu fie luat drept ceea ce nu este: antireclamă.

Ceea ce am scris mai sus nu se referă la toate mărgelele aurii şi argintii, ci strict la cele ale căror coduri au fost specificate. De exemplu, cu Toho 221 Bronze nu am avut nici o problemă.


Acest post este  deschis - pe măsură ce voi mai afla lucruri noi, voi reveni să completez
şi interactiv - ne puteţi împărtăşi experienţele voastre (plăcute sau nu) cu diferitele tipuri de mărgele la kezimade@yahoo.com sau prin comentarii, mai jos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu